ipt type="text/javascript" src="js/lightbox.js">

257

Číslo 257 bylo v síti pražských autobusů použito dvakrát. Poprvé v letech 1970 – 1971 (- tato varianta bude blíže popsána v článku o noční autobusové lince číslo 509) a od roku 1981 se s „dvěstěpadesátsedmičkou“ můžeme setkávat v západní části Prahy. Jejím provozovatelem se stal Dopravní podnik, který na ní vypravoval autobusy standardní délky a nově také midibusy.

6. srpna 2003 – Karosa B 732.1658 ev. č. 7120 na lince číslo 257 v konečné Sobín – Zdeněk Liška

Od 30. listopadu 1981 došlo k zavedení autobusové linky číslo 257, s celotýdenním rozsahem provozu, v trase: Bílá Hora – Stavební stroje Zličín (nyní Strojírenská) – Zličín – Sobín. Od 27. října 1988 byla trasa drobně upravena, kdy mezi Bílou Horou a zastávkou Stavební stroje vedla  úsekem: Škola Řepy – Sídliště Řepy – Škola Řepy. Zanedlouho, po 15. květnu 1989, přišla další úprava trasy: Bílá Hora – MNV Řepy - /Slánská – Bazovského/ - Ke Kaménce – Škola Řepy – Sídliště Řepy – Stavební stroje – Sobín. Přes závlek: Slánská – Bazovského jezdila „dvěstěpadesátsedmička“pouze v pracovní dny a od 29. dubna 1990 v uvedeném úseku přibyla zastávka Za slánskou silnicí. Další změna linky číslo 257 vstoupila v platnost až v souvislosti s otevřením úseku metra V. B (Nové Butovice – Zličín), dne 11. listopadu 19941), a znamenala zkrácení trasy do zastávky Sídliště Řepy. Po tomto datu jezdila: Sídliště Řepy – Blatiny – Slánská - Nádraží Zličín – Sídliště Zličín – Blatnická – Sobín. K 1. červenci 1995, v souvislosti se změnou trasy linky číslo 164, se dostala do podoby, která lince zůstala dodnes: Zličín – Starý Zličín – Sobín.

3. listopadu 1985 – Ukázka dobového jízdního řádu linky číslo 257 – sbírka Pavel Hypš

Jak již bylo uvedeno, linku číslo 257 provozuje Dopravní podnik. Dlouhá léta na ní vypravoval autobusy standardní délky, od 12. prosince 2010 zde začaly o víkendech (a státních svátcích) jezdit midibusy. K celotýdennímu zavedení midibusů došlo od 1. září 2013.

23. listopadu 2013 - Minibus SOR BN8.5 projíždí ulicí Na Radosti - Sirka

Poznámka:

1) Údaje z 90. let jsou jen orientační. Úsek metra V. B byl skutečně otevřen 11. listopadu 1994 (některé zdroje mylně uvádí 11. dubna 1994).

Autor: Zdeněk Liška
Poděkování patří Pavlu Hypšovi za poskytnutí dobových materiálů a fotografií, dále Sirkovi a Janu Pokornému za poskytnutí fotografií.
Zdroje: Linky MHD v Praze 1829 – 1990 (Fojtík P., Prošek F.), knižní jízdní řády PID, web ropid.cz
Poslední aktualizace: 9. března 2014

Další fotografie z provozu linky číslo 257 - autoři Sirka, Jan Pokorný a Pavel Hypš

TOPlist
aktualizováno: 05.12.2017 22:14:07