ipt type="text/javascript" src="js/lightbox.js">

14

Linka číslo 14 spojovala přes 30 let centrum Karlových Varů s odlehlou čtvrtí Sedlec. Na období více než deseti let zároveň zajišťovala veřejnou dopravu do oblasti kolem garáží ČSAD a MHD. Přímostí trasy a menší četností spojů připomínala spíše regionální linku.

20. srpna 2008Ikarus 412 jako linka 14 v terminálu TržnicePavel Hypš

Již v jízdních řádech ze zimy roku 1930 můžeme nalézt poštovní linku 2021, která je, namísto do Doupova uváděného v roce 1928, odkloněna do trasy: Karlovy Vary, poštovní úřad - Rybáře, hotel Wachtmeister (poblíž zastávky Elite) - Sedlec, náměstí - Sedlec, Schlosserova pila.

Zima 1930Jízdní řád linky 2021 - sbírka Poštovní muzeum Praha

Podle jízdních řádů ČSAD vydaných pro rok 1949 autobusová doprava nejspíše do Sedlece nevedla. V jízdních řádech platných od 20. května 1951 je obsažena linka s označením 04015 v trase: KARLOVY VARY, DOLNÍ NÁDRAŽÍ – Rybáře, JNV – Rybáře, železniční lávka – SEDLEC. V dalších letech pravděpodobně žádnými výraznými změnami neprošla.

20. května 1951Jízdní řád linky 04015sbírka Národní knihovna Praha

Od roku 1977 byl Sedlec zařazen mezi místa obsluhovaná karlovarskou městskou dopravou. Nová linka číslo 14 byla zavedena v trase: TRŽNICE – Elite – Racek – Správa silnic a železnic – SEDLEC.

1993Karosa B732 jako linka číslo 14 v terminálu Tržnicesbírka k293.cz

K výrazné změně trasy dochází 6. dubna 1999, kdy „čtrnáctka“ nahrazuje dosavadní linku číslo 6 v trase Tržnice přes Vítěznou do konečné zastávky Garáže MHD. Ke stejnému datu je také zavedeno zajíždění do zastávky Růžový Vrch sídliště.

30. ledna 2011Karosa B932 jako linka číslo 14 v zastávce Elite – Pavel Hypš

Prodloužená trasa vydržela na lince číslo 14 necelých patnáct let. Od 1. ledna 2014 došlo opět ke zkrácení ze Sedlece na Tržnici. V úseku z Tržnice ke garážím ji nahradila nová linka číslo 18. Dne 31. prosince 2014 vyjela „čtrnáctka“ naposledy, od roku 2015 je nahrazena prodloužením linky číslo 5.

23. března 2011Karosa Citybus jako linka číslo 14 v terminálu Tržnice – Pavel Hypš

Za zmínku stojí, že „čtrnáctka“ opouštěla katastrální území města - dvěma páry spojů v pracovní dny pokračovala ze Sedlce ke Správě a údržbě silnic v Otovicích. Další zajímavostí je, že linka číslo 14 byla v provozu pouze do 22 hodin a poté byla obsluha Sedlce ještě zajištěna jedním spojem linky číslo 19, zajíždějícím sem z Otovic.

20. prosince 2012Iveco Citelis jako linka číslo 14 u Správy a údržby silnic v Otovicích – Pavel Hypš

Autor: Pavel Hypš
Zdroje: jízdní řády autobusů z let 1928, 1930 (sbírka Poštovní muzeum Praha), 1949, 1950 a 1951 (sbírka Národní knihovna Praha), kronika města Karlovy Vary z vybraných let (sbírka SOA Karlovy Vary), publikace Půlstoletí ve službách města (Mgr. Jakub Mráz), web idos.cz, web k293.cz
Poslední
aktualizace: 6. ledna 2015

Další fotografie z provozu linky číslo 14 – Pavel Hypš

Další fotografie z provozu linky číslo 14Honza Ludvík

TOPlist
aktualizováno: 05.12.2017 22:14:07