ipt type="text/javascript" src="js/lightbox.js">

0

Počátky noční autobusové dopravy sahají do roku 1966, kdy zahájila provoz linka číslo 11, rozvážející cestující od všech vlaků z Horního nádraží, včetně nočních spojů. My se však přesuneme o mnoho let později, kdy byl systém nočních linek samostatně oddělen z číselné řady.

1992 - Zpráva o zavedení linky „nula“ - Kronika města Karlovy Vary

Počátkem roku 1992 byly nařízením české vlády sníženy dotace na provoz městské dopravy o 10%. V Karlových Varech to mělo za následek snížení počtu spojů na linkách 2, 3, 13 a 18 a ukončení provozu již ve 22 hodin. Jako kompenzace byla od 15. června 1992 zavedena nová linka číslo 0 v trase: Lázně I – Na Vyhlídce – Lázně III – Tržnice – Rozcestí u Koníčka – Stará Role – Dvory – Doubí – Plzeňská – Náměstí Doktorky Horákové – Tržnice. V provozu byly dva spoje, ve 23 hodin a po třetí hodině ráno. Některé zdroje uvádějí, že označení nebylo „nula“, nýbrž písmeno O, jako zkratka slova „okruh“. Počínaje 6. květnem 1993 nastalo několik úprav trasy, viz druhý obrázek. Od 1. dubna 1999 byla „nula“ nahrazena dvěma nočními linkami, označenými jako 51 a 52.

6. května 2013 - Jízdní řád nočních spojů - sbírka Luboš Polák

Autor: Pavel Hypš
Editace textu: Tomáš Slavětínský
Zdroje: kronika města Karlovy Vary z let 1992 a 1999 (SOA Karlovy Vary), publikace Půl století ve službách města (Jakub Mráz)
Text zveřejněn: 24. září 2014
Poslední aktualizace: 11. října 2015

TOPlist
aktualizováno: 05.12.2017 22:14:07